|
|
|
|
|
MinőségirányÃtás |
|
|
|
A Berzsenyi Dániel Könyvtár 2018-ban elnyerte
a könyvtárak szakmai munkájának elismerését jelentő
Minősített Könyvtár címet,
Fekete Péter kultúráért felelős államtitkár döntése alapján.
A büszkén viselt címmel 2022-ig jelezhetjük,
hogy szakmai teljesítményünk hivatalosan is elismert.
A Minősített Könyvtár cím pályázat szakmai beszámolója megtekinthető ITT. |
A Berzsenyi Dániel Könyvtár a TÁMOP-3.2.4/08/1-2009-0031 kódszámú,
Vas megye könyvtárai formális és informális tanulást támogató szolgáltatásainak összehangolt fejlesztése
(NFÜ program: „Tudásdepó-Expressz”) támogatásával 2011-ben bevezette az
MSZ EN ISO 9001: 2009 szabvány szerinti Minőségirányítási Rendszerét.
A Berzsenyi Dániel Könyvtár
MSZ EN ISO 9001: 2015 szabvány szerint 2017-ben megújított
Minőségirányítási Rendszerét
az EMT Első Magyar Tanúsító Zártkörűen Működő Részvénytársaság tanúsításával sikeresen regisztráltak a Könyvtári és levéltári tevékenység alkalmazási területén 2020. július 19-ig. |
|
Minőségpolitikai nyilatkozat
A BERZSENYI DÁNIEL MEGYEI ÉS VÁROSI KÖNYVTÁR
MINŐSÉGPOLITIKAI NYILATKOZATA
|
A Berzsenyi Dániel Megyei és Városi Könyvtár kötelességének tartja, hogy az egyének és közösségek számára eredményes könyvtári szolgáltatást nyújtson.
A könyvtár gyűjteménye, szakemberei, információs- és kommunikációs technológiai készültsége alapján vállalja a városi és a megyei lakosság korszerű igényeinek folyamatosan nyújtott minőségi kielégítését.
Ennek érdekében:
• lehetőséget kínál a nyomtatott és elektronikus dokumentumok, a hazai és a nemzetközi információforrások és kulturális alkotások szabad hozzáféréséhez;
• segít az információk használatában, az információk értékének megértetésében;
• a tájékozódáshoz hasznos és közérdekű információkat nyújt;
• folyamatos tanulásra és önképzésre ösztönöz, támogatja az egész életen át tartó tanulást;
• rendezvényekkel, honlapjának segítségével ápolja a könyv hagyományát és jövőjét;
• a kultúra tárgyi-és élmény szintű megnyilvánulásainak a közvetítésével hozzájárul a szabadidő hasznos eltöltéséhez;
• ösztönzést ad a kulturális életben való aktív részvételre.
Célul tűzzük ki, hogy kiváló, minőségi szolgáltatást nyújtunk.
A minőségi szolgáltatás szinten tartása érdekében:
• folyamatosan figyelemmel kísérjük a használói igények változását és rendszeresen vizsgáljuk elégedettségüket,
• az olvasói panaszokat kivizsgáljuk és gondoskodunk a hibák kijavításáról;
• az állománygyarapítás során figyelembe vesszük a nemzeti- és etnikai kisebbség kulturális igényeit.
A hozzáférés érdekében:
• nyilvánossá tesszük a könyvtár küldetésnyilatkozatát és jövőképét;
• nyitva tartásunkat felhasználóink igényeihez igazítjuk;
• szolgáltatásainkról szórólapokon adunk folyamatos tájékoztatást.
A gyűjtemény vonatkozásában:
• a gyarapításnál figyelembe vesszük a könyvtárhasználók igényeit;
• kiemelten kezeljük a Vas megyére vonatkozó irodalom teljes körű gyűjtését;
• a gyűjtemény összetételéről és az állománygyarapítás elveiről a gyűjtőköri szabályzatban adunk áttekintést;
• a gyűjtemény tartalmáról elektronikus katalógusok és az Internetes honlapunkon elérhető online katalógus ad tájékoztatást.
Szolgáltatásainkkal segítséget kínálunk felhasználóinknak a szükséges információk megszerzéséhez. Az információkeresés oktatásával bátorítást adunk a felkínált források használatához. |
Szombathely, 2016. január 5.
|
Nagy Éva
könyvtárigazgató |
|
|
|
MinőségirányÃtási Kézikönyv (része többek között: jövőkép, stratégiai terv, organogram)
A Berzsenyi Dániel Könyvtár Minőségirányítási Kézikönyve
(része többek között: jövőkép, organogram) |
A Berzsenyi Dániel Könyvtár jelen kézikönyve a hagyományos és hálózati tartalomszolgáltatásokkal kapcsolatos felhasználói elvárások teljesítésére terjed ki, kielégíti az MSZ EN ISO 9001:2015 szabvány követelményeit. A Minőségirányítási Rendszer alkalmazási területét a Minőségirányítási Kézikönyv 4.3. számú fejezete tartalmazza.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|